Menhan Prabowo Lakukan Pertemuan Bilateral dengan Menhan Malaysia

Senin, 28 Maret 2022

Kuala Lumpur – Menteri Pertahanan RI Prabowo Subianto melaksanakan pertemuan bilateral dengan Senior Minister of Defence Malaysia Yb Dato’ Seri Hishammuddin Tun Hussein sebelum melaksanakan Trilateral Ministerial Meeting Indomalphi, Senin (28/3), di Malaysia International Trade and Exhibition Centre (MITEC), Kuala Lumpur, Malaysia, di sela-sela pelaksanaan Defence Services Asia Exhibition and National Security Conference Asia 2022.

Dalam pertemuan tersebut dibahas mengenai keinginan bersama kedua Menteri Pertahanan untuk memperkuat kerja sama pertahanan yang selama ini telah terjalin, dengan memfokuskan kepada latihan bersama antara Malaysia Armed Forces (MAF) dan TNI, kerjasama keamanan perbatasan (Border Security Cooperation), dan kolaborasi industri pertahanan.

Usai melaksanakan pertemuan bilateral tersebut, masih di tempat yang sama, kedua Menteri Pertahanan menyaksikan penandatanganan MoU antara PT Pindad (Persero) dengan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) Malaysia, yang ditandatangani oleh Direktur Utama PT Pindad Abraham Mose dan Ketua Eksekutif LTAT Dato’ Ahmad Nazim Abd Rahman. (Biro Humas Setjen Kemhan)

 

Sumber foto : Kementerian Pertahanan Malaysia




Hak Cipta © Kementerian Pertahanan Republik Indonesia